2. Uus meedia – ajaveebid

blog-372771_640

Väikestest veebipäevikute pidamisest on välja kasvanud massiivne ja tulus äri. Ei ole teemat, millel ei oleks blogi ning sellist, millega poleks võimalik raha teenida.

2013. aasta andmete järgi oli maailmas üle 150 000 000 blogi ning ning iga poole sekundi tagant lisandus uus kuskil maailmas ((1)). Blogide lugejaid on aga kordades rohkem veel.

Kuidas saab ühest väikesest blogist tuluallikas? Eks ikka külastajate arvust. Mida rohkem sul on jälgijaid, seda populaarsem oled. populaarsed blogijad jäävad aga firmadele silma. Nad pakuvad tasuta asju sulle proovimiseks, et saaksid oma kasutuskogemust ajaveebis jagada, lisad linke, kust kaudu erinevate firmade toodeteni jõuda ja loomulikult reklaamide näitamine. Vaikselt hakkabki raha voolama ja märkamatult on oma blogi täiendamine saanud ainukeseks sissetuleku allikaks. Kui palju on neid päevikupidajaid, kel enam ei jätkunud aega tööl käimiseks, kuna hobist sai võimalus elatumiseks! Iseenesest on see väga positiivne nähtus. Paljud emad- isad on saanud tänu sellele kodust töötada ja sellevõrra rohkem oma lastega aega veeta.

Firmadele on see samuti tulus. Miks maksta mõnele müügimehele, kes hakkab alles kliente otsima, kui on võimalus kasutada kedagi, kel juba on kliendibaas olemas ning maksta talle vastavalt sellele, mis ta sisse toob – kas siis ostudelt mingi protsendi, klikkide arvu pealt vms. Eelmainitud 2013. aasta küsitluse järgi, mille link ülevalpool olemas on, mõjutavad blogid väga suuresti tarbija käitumist: 21% tarbijatest aitab blogi ostmisotsust teha, 19% aitab oma otsust viimistleda, teine 19% saab oma küsimustele vastuseid blogidest, 17% avastavad tooteid tänu blogidele ning ülejäänud 13% saavad sealt oma ostudeks inspiratsiooni (1). Nii et blogidel on väga suur mõju toodete müügile.

Järjest rohkem on hakanud ka firmad ise blogisid pidama. Pidevalt uusi postitusi tehes saab ennast nähtaval ja ka kliente hoida. Firmadel, kes postitavad rohkem kui 20 korda kuus, on 5 korda rohkem veebikülastusi kui neil, kes postitavad vähem kui 4 korda kuus (1). Ka järjest rohkematel Eesti firmadel on oma ajaveebid olemas: Starman, Eesti Energia, Photopoint ja palju teisi. Lisaks annab see ka paremaid tulemusi otsingumootorites (2).

Kui Google’i otsingusse sisestada “most profitable blogs 2015“, siis ette ilmub kümnete kaupa õpetusi, kuidas endale tulutoovat blogi luua. Ka see on omaette ärimudel: inimesed teenivad tulu õpetades oma blogides seda, kuidas teised saaksid blogidega kõige paremini teenida. Leida tuleb vaid oma nišš, mis polegi nii keeruline, sest kümned ja kümned on oma ajaveebi õpetustes juba kirja pannud, mis oleks kõige tulusam. Teiselt lehelt leian siiski selle, mida otsisin – kõige tulusamad blogijad 2014:

  1. Michael Arrington: $500,000 – $800,000/ kuus, techcrunch.com 

  2. Pete Cashmore:$560,000 – $600,000/kuus, mashable.com

  3. Mario Lavanderia: $200,000 – $400,000/kuus, perezhilton.com

                                                                                                                          Ülejäänud nimekirja leiad siit (3)

 

Usun, et blogindus on täiesti uue mõõtme müügindusse toonud. Tundide kaupa numbreid valivad müügiesindajad on minevik. Tarbijale üldiselt ei meeldi need tihtilugu tüütud ja ka pealetükkivad kõned, vaid eelistavad oma kaupade kohta infot leida interneti avarustest ja mis saab parem olla, kui lugeda teiste (reaalsete) inimeste kogemusi ja soovitusi. Eks oma lugu ole sellega, kui väga objektiivsed need soovitused on, kuid selle eest vastutab juba lugeja/tarbija ise.

Kui Sa täna oma blogis postituse teed, siis saab see üheks nende hulgast: http://www.worldometers.info/blogs/

Minu panus sinna on antud 🙂

 

 

Allikad
  1. http://www.wpvirtuoso.com/how-many-blogs-are-on-the-internet/
  2. http://blogi.wsionline.ee/miks-sa-blogid-7-voimalust-kuidas-muuta-blogi-ettevottele-efektiivsemaks
  3. http://www.therichest.com/rich-list/world/worlds-10-top-earning-bloggers/?view=all

 

Advertisements
Categories: IT eetilised, sotsiaalsed ja professionaalsed aspektid | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: